Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

Με ένα βιβλίο συντροφιά.... Δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας


Οργάνωση Δανειστικής Βιβλιοθήκης  
 
  Ήρθε η ώρα να ξεκινήσουμε τη Δανειστική μας Βιβλιοθήκη! Κάθε Παρασκευή τα παιδιά δανείζονται ένα βιβλίο, το διαβάζουν με τους γονείς τους, ζωγραφίζουν μια σκηνή της ιστορίας που τους άρεσε και το επιστρέφουν τη Δευτέρα.

    1.    Κανόνες
Το παραμύθι «Οι φίλοι του δάσους πηγαίνουν σχολείο» αποτέλεσε μια πολύ καλή αφορμή να συζητήσουμε με τα παιδιά το θέμα της σωστής μεταχείρισης των βιβλίων και να καταγράψουμε τους κανόνες της δανειστικής μας βιβλιοθήκης.

    2.   Τρόπος Δανεισμού
Την Παρασκευή κάθε παιδί επιλέγει ένα βιβλίο, γράφει το όνομά του δίπλα στον τίτλο του, το σημειώνει στον αντίστοιχο πίνακα διπλής εισόδου...
και τοποθετεί την ταυτότητα δανεισμού του δίπλα στην εικόνα με το εξώφυλλο του βιβλίου
3.   Τσάντα Δανειστικής Βιβλιοθήκης
Τη φετινή χρονιά για τη μεταφορά των βιβλίων χρησιμοποιήσαμε πάνινες τσάντες τις οποίες ζωγράφισαν τα παιδιά κι έγιναν πραγματικά υπέροχες!!!

    4.   Επιστροφή Βιβλίου
Τη Δευτέρα τα παιδιά επιστρέφουν τα βιβλία, υπογράφοντας στο φύλλο δανεισμού και παίρνοντας πίσω την ταυτότητα δανεισμού για να μπορούν να δανειστούν ξανά κι άλλο βιβλίο

    5.   Βιβλιόδεντρο
Στον φάκελο με τα φύλλα εργασίας υπάρχει το βιβλιόδεντρο στο οποίο τα παιδιά κολλάνε την εικόνα του εξωφύλλου του βιβλίου που δανείστηκαν, αφού το επιστρέψουν.

Γιατί διαβάζουμε βιβλία;

    Τα παιδιά κατέγραψαν τις ιδέες τους και τα συναισθήματα που νιώθουν όταν διαβάζουν ένα βιβλίο και ζωγράφισαν τους εαυτούς τους να διαβάζουν….




Αίνιγμα για το βιβλίο

Το γράμμα Β,β… όπως βιβλίο!




« Ο Πύργος των Παραμυθιών »

Ομαδική εργασία του ολοήμερου τμήματος εμπνευσμένη από το παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη

Πίνακας Ζωγραφικής

    Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Πικάσο, τον περιγράψαμε, κάναμε υποθέσεις για τον τίτλο του, εκφράσαμε σκέψεις και προσπαθήσαμε δουλεύοντας ομαδικά να τον αναπαράγουμε


Η Δομή του Βιβλίου – Τα Στοιχεία της Ιστορίας

Πώς είναι φτιαγμένο ένα βιβλίο; Ποια είναι τα μέρη του;


 Για να βρούμε απαντήσεις, αξιοποιήσαμε ένα πολύ αγαπημένο μας παραμύθι, «τα 3 μικρά λυκάκια» του Ευγ. Τριβιζά Εστιάσαμε στο σκληρό εξώφυλλο και οπισθόφυλλο, εντοπίσαμε τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο, τον εκδοτικό οίκο και παρατηρήσαμε την συνύπαρξη εικόνων και κειμένου.

Πώς γράφεται μια ιστορία;  



Διαβάσαμε το παραμύθι κι εντοπίσαμε τα στοιχεία της ιστορίας: τον τόπο που διεξάγεται, τους χαρακτήρες, το πρόβλημα και τη λύση που δόθηκε. 











Μιλήσαμε για την πλοκή (αρχή – μέση – τέλος) και βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες της ιστορίας…








… περιγράψαμε τον χαρακτήρα των ηρώων και τα συναισθήματά τους στις διάφορες φάσεις της ιστορίας ενώ εκφράσαμε και τα συναισθήματα που εμείς νιώσαμε κατά την αφήγηση.





Στη συνέχεια, αξιολογήσαμε το παραμύθι, με ανοιχτή ψηφοφορία και δικαιολογώντας την ψήφο μας!

Τέλος, ζωγραφίσαμε τη σκηνή του παραμυθιού που μας άρεσε περισσότερο καθώς και το σπιτάκι που θα φτιάχναμε εμείς αν ήμασταν λυκάκια!








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου