Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2019

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείου....


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείου (9 Οκτωβρίου), συζητήσαμε για το ταχυδρομείο και τον ρόλο του ως μέσο επικοινωνίας. Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε φωτογραφίες ταχυδρόμων τώρα αλλά και παλαιότερα και τις συγκρίναμε (ενδυμασία, τρόπος μετακίνησης, δυσκολίες…)….



Εντύπωση μας έκανε η φωτογραφία μιας σύγχρονης ταχυδρόμου που εξακολουθεί να φορά παραδοσιακή στολή και να μετακινείται με ποδήλατο!



…επεξεργαστήκαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής και τους περιγράψαμε (στολή ταχυδρόμου, εξωτερικά χαρακτηριστικά, χρώματα...)
...κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να γράφει το γράμμα που απεικονίζεται σε αυτούς, ποιος είναι ο παραλήπτης και ποιος ο αποστολέας, ποιες οι σκέψεις και τα συναισθήματά των ανθρώπων….



...ανταλλάξαμε εμπειρίες σχετικά με τα γράμματα που παίρνουμε στο σπίτι και αυτά που στέλνουμε και συγκεντρώσαμε με την βοήθεια των γονιών μεγάλη ποικιλία από διάφορα είδη αλληλογραφίας (κάρτες, προσκλητήρια, λογαριασμοί, έγγραφα από τράπεζες, διαφημιστικά φυλλάδια…)


Αρχικά, παρατηρήσαμε τα στοιχεία που καταγράφονται σε συγκεκριμένη θέση στο εξωτερικό του φακέλου (όνομα και διεύθυνση), εντοπίσαμε τη θέση του γραμματόσημου και μάθαμε τι σημαίνει «αποστολέας» και «παραλήπτης». Παράλληλα περιγράψαμε και συγκρίναμε τους φακέλους ως προς το χρώμα, το μέγεθος, το είδος του χαρτιού…. Στη συνέχεια, επεξεργαστήκαμε το εσωτερικό του φακέλου και τους ταξινομήσαμε ως προς το είδος (λογαριασμοί, προσκλητήρια, ευχετήριες κάρτες, διαφημιστικά φυλλάδια, γράμματα από φίλους και συγγενείς, έγγραφα για το σχολείο….)
Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι ευχετήριες κάρτες με πίνακες ζωγραφικής που ζωγράφισαν άτομα με ειδικές ανάγκες χρησιμοποιώντας το στόμα! Αυτό αποτέλεσε αφορμή για να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο για αυτά τα άτομα με τις ιδιαίτερες ικανότητες και να θαυμάσουμε τη δύναμη της ψυχής τους! Όταν μάλιστα επιχειρήσαμε να κάνουμε κι εμείς το ίδιο, κατανοήσαμε στην πράξη πόσο δύσκολο είναι να ζωγραφίζεις χωρίς να χρησιμοποιείς τα χέρια!Ήταν όμως μια καλή προσπάθεια να μπούμε στη θέση του άλλου… (ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ)


Πέρα όμως από το παραδοσιακό ταχυδρομείο, στις μέρες μας χρησιμοποιούμε σε μεγάλο βαθμό το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Σε τι διαφέρει από το παραδοσιακό (ταχύτητα, κόστος, ευκολία…); Και πώς μπορούμε να στείλουμε ένα γράμμα μέσω του υπολογιστή; Το διαπιστώσαμε στην πράξη, στέλνοντας με mail πρόσκληση στην αγαπημένη μας εικονογράφο κ. Καπατσούλια να επισκεφτεί το σχολείο μας….









…. και μετά από λίγες μέρες πήραμε ηλεκτρονικά την απάντησή της και την εκτυπώσαμε! 




Η Λυπημένη Ζέβρα

Ένα υπέροχο παραμύθι της αγαπημένης μας συγγραφέα Γιολάντας Τσορώνη στο οποία η ζέβρα αποχωρίζεται την αγαπημένη της φίλη καμηλοπάρδαλη που μετακομίζει. Η καμηλοπάρδαλη όμως δεν ξεχνάει την φίλη της και της στέλνει ένα γράμμα….


Αφού απολαύσαμε τη διήγηση του παραμυθιού, συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ηρώων της ιστορίας, τη σημασία της φιλίας αλλά και το ρόλο της αλληλογραφίας στη διατήρηση της επικοινωνίας με αγαπημένα μας πρόσωπα. Τέλος, αποδώσαμε εικαστικά τις ιδέες μας για το τι θα κάναμε σε μια προσπάθεια να κάνουμε τη ζέβρα χαρούμενη.




Δεν θα μπορούσε όμως και η ζέβρα να μην απαντήσει στο γράμμα της φίλης της… Φροντίσαμε λοιπόν να «επεκτείνουμε» το παραμύθι γράφοντας εμείς την απάντηση της ζέβρας. Τι θα έγραφε στην καμηλοπάρδαλη; Πώς ξεκινάμε ένα γράμμα; Πώς το τελειώνουμε; Τι θα γράψουμε στο φάκελο; Συνδυάζοντας τις ιδέες όλων… έτοιμο το γράμμα της ζέβρας!

Πώς όμως θα το στείλουμε; Και πώς θα μπορούμε να γράφουμε και να στέλνουμε γράμματα στο σχολείο μας; Χρειαζόμαστε ένα γραμματοκιβώτιο!!! Έτοιμο κι αυτό!!! Βρήκε τη θέση του στη γωνιά της γραφής μαζί με τους φακέλους, τα γραμματόσημα και το σχετικό υλικό που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι και στις ελεύθερες δραστηριότητες όποιος θέλει γράφει το δικό του γράμμα σε όποιον θέλει για να του ζητήσει συγγνώμη… να μοιραστεί τα νέα του… να χαρίσει ευχές ή απλά για να του πει ότι τον αγαπάει!!!

Γράμματα από το μέτωπο….     
Ενόψει της 28ης Οκτωβρίου, συζητήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούσαν οι φαντάροι που πολεμούσαν με τις οικογένειές τους…. Τι θα έγραφε ένας γιος στην μητέρα του; Και τι ένας πατέρας στη γυναίκα και τα παιδιά του;

Το Γράμμα Τ, τ… του ταχυδρόμου!!!

Με αφορμή την αναφορά στο ταχυδρομείο, μάθαμε το γράμμα Τ,τ. Προσπαθήσαμε να το σχηματίσουμε με το σώμα μας…

το σχεδιάσαμε με πλαστελίνη…

σκεφτήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από Τ…

και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας





Τέλος, η γωνιά της γραφής διαμορφώθηκε κατάλληλα…. με φακέλους για κάθε γράμμα στους οποίους βάζουμε καρτέλες με λέξεις που αρχίζουν από αυτό.










       Και ο «Ταχυδρόμος»…. μια πολύ όμορφη ομαδική                    εργασία του Ολοήμερου Τμήματος!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου