Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ


 Ενόψει της επαναλειτουργίας των Νηπιαγωγείων από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020 έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την προσαρμογή του σχολείου μας στα νέα δεδομένα με την λήψη κατάλληλων μέτρων για την διασφάλιση της υγείας των παιδιών αλλά και όλων μας!

  1. Απουσίες μαθητών

    Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Φ.7/ΦΜ/63728/ΓΔ4 Απόφαση του ΥΠΑΙΘ (ΦΕΚ τ.Β/2031/28-5/2020 οι απουσίες των μαθητών/τριών, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν μετά την επαναλειτουργία, την 01.06.2020, των Νηπιαγωγείων δεν θα ληφθούν υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής τους, εφόσον ο γονέας ή κηδεμόνας τους υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση ότι ο/η μαθητής/τρια ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19 ή έρχεται σε στενή επαφή με άτομο του οικογενειακού του περιβάλλοντος που ανήκει στην παραπάνω ομάδα αυξημένου κινδύνου ή ήδη νοσεί.

  2. Διαχωρισμός τμημάτων

     Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, κύριο μέτρο κοινωνικής απόστασης για τα μικρά παιδιά, και ιδίως τα παιδιά των νηπιαγωγείων είναι ο διαχωρισμός τους σε μικρές ομάδες που αποτελούνται σταθερά από τα ίδια παιδιά και δεν αναμιγνύονται μεταξύ τους.
    Για το λόγο αυτό και δεδομένου ότι οι εγγεγραμμένοι μαθητές μας είναι 21, η τάξη χωρίστηκε σε 2 τμήματα τα οποία θα λειτουργούν καθημερινά, αξιοποιώντας και τη δεύτερη αίθουσα διδασκαλίας του σχολείου που πλεονάζει, χωρίς ωστόσο τα παιδιά των δύο τμημάτων να έρχονται σε επαφή.
    Σε περίπτωση άδειας μιας εκπαιδευτικού τα μαθήματα θα γίνονται εκ περιτροπής και οι μαθητές κάθε τμήματος θα προσέρχονται στο σχολείο κάθε δεύτερη μέρα. Αναλυτικά για τον διαχωρισμό των τμημάτων και την εκ περιτροπής λειτουργία τους θα ενημερωθείτε στο σχολείο τη Δευτέρα 1η Ιουνίου.

  3. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

     Λόγω των νέων συνθηκών το ωρολόγιο πρόγραμμα θα είναι ευέλικτο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και η επαφή των δύο τμημάτων στους κοινόχρηστους χώρους. Παράλληλα, θα αξιοποιηθεί ο αύλειος χώρος για την υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
     Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 63417/ΓΔ4/26-5-2020 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, για το υπόλοιπο του σχολικού έτους 2019-2020 δεν πραγματοποιούνται οι εκδρομές, επισκέψεις, περίπατοι, εκδηλώσεις, μαθητικοί αγώνες, ενώ αναστέλλεται η λειτουργία των σχολικών βιβλιοθηκών.

ü  Το ολοήμερο τμήμα δεν θα λειτουργεί.

  4. Διαδικασία προσέλευσης – αποχώρησης μαθητών

     Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ στον χώρο του σχολείου εισέρχονται μόνο τα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Τα παιδιά θα παραλαμβάνονται από συγκεκριμένο μέλος του προσωπικού πριν την είσοδό τους στον χώρο του νηπιαγωγείου και θα οδηγούνται στην αίθουσα.
    Προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός κατά την προσέλευση και αποχώρηση των παιδιών, οι γονείς παρακαλούνται να τηρούν τις αναγκαίες αποστάσεις.

  5. Διαμόρφωση σχολικών αιθουσών

Ακολουθώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ:
ü  οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν διαμορφωθεί με τρόπο που επιτρέπει την τήρηση των προβλεπόμενων αποστάσεων
ü  έχει περιοριστεί το εκπαιδευτικό υλικό και τα παιχνίδια
ü  έχουν απομακρυνθεί παιχνίδια που δεν μπορούν να απολυμανθούν (π.χ. λούτρινα)
ü  θα γίνεται ατομική χρήση υλικών (μαρκαδόροι, ψαλίδια…) κι εξοπλισμού (καρέκλες, τραπεζάκια…)
ü  σε περίπτωση παιχνιδιών και υλικών που χρησιμοποιούνται από περισσότερα παιδιά, προβλέπεται απολύμανση μετά από κάθε χρήση.

  6. Κανόνες Ατομικής Υγιεινής  

Τόσο κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος όσο και στο οικογενειακό τους περιβάλλον κρίνεται αναγκαία η εκπαίδευση των παιδιών στου κανόνες υγιεινής και η συστηματική εφαρμογή αυτών και ειδικότερα:

     ·   τακτικό πλύσιμο χεριών με  υγρό σαπούνι και νερό ή εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

Ø  Το νηπιαγωγείο μας έχει προμηθευτεί τις αναγκαίες ποσότητες αντισηπτικού διαλύματος γι’ αυτό δεν κρίνεται αναγκαίο να φέρνουν τα παιδιά αντισηπτικό από το σπίτι.

·         τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής. Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.

     ·   αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα.

     ·   αποφυγή κοινής χρήσης προσωπικών αντικειμένων και ατομικών παιχνιδιών.

Ø  προβλέπεται η προαιρετική χρήση προστατευτικής μάσκας από το εκπαιδευτικό προσωπικό των νηπιαγωγείων ενώ δεν ενδείκνυται για μικρά παιδιά λόγω δυσκολιών στη σωστή χρήση τους.


  7. Καθαριότητα & Απολύμανση

    Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη συστηματική καθαριότητα και απολύμανση των χώρων του νηπιαγωγείου καθώς και των επιφανειών, των υλικών και των παιχνιδιών. Το νηπιαγωγείο μας έχει προμηθευτεί όλα τα αναγκαία μέσα απολύμανσης. Παράλληλα, προβλέπεται συστηματικός φυσικός αερισμός των χώρων σε όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος.

  8. Διαχείριση Ύποπτου Κρούσματος


    Σε περίπτωση που στο σχολείο κάποιος μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που κριθούν ύποπτα, έχει καθοριστεί συγκεκριμένος χώρος παραμονής του μαθητή και ειδοποιούνται άμεσα οι γονείς για να το παραλάβουν ενώ καλούνται να ενημερώνουν το νηπιαγωγείο καθ’ όλη την  πορεία της ασθένειας. Ακολούθως, γίνεται απολύμανση των χώρων και τηρούνται οι προβλεπόμενες οδηγίες του ΕΟΔΥ.
    Κάθε πρωί, πριν την προσέλευση στο σχολείο, είναι σημαντικό να γίνεται θερμομέτρηση των παιδιών στο σπίτι. Στο παραμικρό ύποπτο σύμπτωμα (δέκατα, βήχας, μπουκωμένη μύτη, κόπωση, δυσκολία αναπνοής, διάρροια, εμετός) το παιδί πρέπει να παραμείνει στο σπίτι και να ενημερωθεί άμεσα ο παιδίατρος.

  9. Ομαλή Προσαρμογή Παιδιών

  Σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν τα παιδιά ομαλά στην καινούρια αυτή πραγματικότητα του σχολείου κρίνεται καθοριστική η συνεργασία με τους γονείς. Πριν την επιστροφή στην τάξη είναι σημαντικό οι γονείς να προετοιμάσουν τα παιδιά για τις διαφορετικές συνθήκες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν (διαχωρισμός τμημάτων, τήρηση αποστάσεων, ατομική χρήση υλικών…) καθώς και να τα εκπαιδεύσουν στην τήρηση μέτρων ατομικής υγιεινής.
   Εμείς, από την πλευρά μας, ως εκπαιδευτικοί έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα ώστε να διασφαλίσουμε πρωταρχικά την υγεία των παιδιών αλλά και να τους προσφέρουμε ένα όσο το δυνατόν ευχάριστο μαθησιακό περιβάλλον, παρέχοντάς τους ερεθίσματα μάθησης και δημιουργίας, παρά τις δύσκολες συνθήκες!

 Χρήσιμοι σύνδεσμοι:










Επιστρέφουμε στο σχολείο με χαμόγελο, θετική διάθεση, αισιοδοξία αλλά και προσοχή για να είμαστε όλοι ασφαλείς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου