Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

eTwinning «Μένουμε Σπίτι… Μαζί» - Παρουσίαση του Έργου



 Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19 πάνω από 200 σχολεία, περισσότεροι από 600 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από διάφορα μέρη της Ελλάδας ένωσαν τις δυνάμεις τους, αναζητώντας δημιουργικούς τρόπους για να διατηρήσουν ζωντανή την επαφή των παιδιών με το σχολείο αλλά και για να τους προσφέρουν μια ευχάριστη διέξοδο στους μικρούς μαθητές τους κατά τη δύσκολη περίοδο του εγκλεισμού. 

Η Συντονιστική Ομάδα, που εμπνεύστηκε αυτό το καινοτόμο έργο, το μοιράστηκε μαζί μας και μας καθοδηγούσε σε όλη την πορεία του: Μαρίνα Ζαχαρία, Αριάδνη Ευαγγελοπούλου, Καλλιόπη Παπουτσάκη, Κικιλία Τσουκαλά, Κατερίνα Ίλτσιου, Δήμητρα Γιάγκογλου, Κική Μιχαλάρου, Δέσποινα Παρταλά, Αγορίτσα Τζήμα, Μαργαρίτα Σαμουτιάν, Γρηγορία Θεοδωρίδου, Ελένη Χατζηστεφάνου, Αθηνά Ζησοπούλου, Μαρία Γιαννίκη.

Αυτή ήταν η αφετηρία ενός μαγευτικού ταξιδιού που είχε διάρκεια 2 μηνών… ενός eTwinning έργου που αγαπήθηκε από μικρούς και μεγάλους , φιλοξενήθηκε ως Καλή Πρακτική στις Ιστοσελίδες του eTwinning και του ΙΚΥ κι έχει δημοσιευτεί σε διάφορα τοπικά ΜΜΕ.

12 αποστολές, 14 συντονιστές, 225 σχολεία, 300 εκπαιδευτικοί και εκτιμώμενος αριθμός ωφελούμενων μαθητών και μαθητριών 4800 παιδιά σε όλη την Ελλάδα! 
Αυτή ήταν η αρχή του «Μένουμε Σπίτι.. Μαζί»!

Λίγα λόγια για το έργο…

    Κάθε βδομάδα αναθέταμε στα παιδιά μια Αποστολή με μορφή γράμματος ή βίντεο το οποίο τους κοινοποιούνταν μέσω του ιστολογίου του σχολείου, μέσω mail και μέσω viber/messenger. Στη συνέχεια τα παιδιά έστελναν τα έργα τους ηλεκτρονικά με φωτογραφίες και τέλος, αξιοποιώντας διάφορα εργαλεία web2.0 (padlet, εργαλεία δημιουργίας βίντεο, κολλάζ και αφισών) αυτά συγκεντρώνονταν και κοινοποιούνταν ώστε να έχουν τη δυνατότητα να τα μοιράζονται όχι μόνο με τους συμμαθητές τους αλλά και με τους etwinning φίλους τους.

Οι δράσεις του σχολείου μας

1η Αποστολή: Δημιουργία Αφίσας

Η πρώτη μας αποστολή ήταν να δημιουργήσουμε τις δικές μας αφίσες με μήνυμα το «Μένουμε Σπίτι… Μαζί», αποτυπώνοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας για το etwinning έργο μας που δημιουργήθηκε στις ιδιαίτερες συνθήκες του υποχρεωτικού εγκλεισμού. Τα παιδιά φωτογράφησαν τις αφίσες τους 




και τις ανέβασαν σε ένα padlet...
Δημιουργήθηκε με το Padlet


Τέλος, οι αφίσες όλων των σχολείων συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό padlet:


2η Αποστολή: 25η Μαρτίου

    Η δεύτερη αποστολή συνέπεσε με τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, την οποίο γιορτάσαμε με έναν διαφορετικό τρόπο. Τα παιδιά γνώρισαν με μορφή βίντεο τα γεγονότα της Επανάστασης και κλήθηκαν να φτιάξουν τσολιαδάκια με υλικά που είχαν στο σπίτι...



...ενώ δημιουργήθηκε ένα βίντεο με τις ζωγραφιές τους, τα ποιήματα και τα μηνύματά τους.

Τέλος, τα σχολεία μοιράστηκαν τα βίντεο που δημιούργησαν μέσω ενός κοινού padlet:

3η Αποστολή: Το λεξικό του Άκη Σπιτάκη

    Στην 3η Αποστολή μας, δημιουργήθηκαν 24 ομάδες σχολείων, καθεμία ανέλαβε ένα γράμμα της Αλφαβήτα και ο τελικός σκοπός ήταν η δημιουργία ενός ψηφιακού λεξικού.
Τα παιδιά πήραν το μήνυμα της αποστολής με ένα βίντεο αλλά και  μέσα από μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, και καλούνταν να βρουν και να φωτογραφήσουν ένα αντικείμενο στο σπίτι τους που ξεκινά από το αρχικό γράμμα της αλφαβήτας που είχε αναλάβει το σχολείο τους. Το δικό μας σχολείο ανέλαβε το γράμμα Χ, χ.





Όλες οι λέξεις των παιδιών συγκεντρώθηκαν και παρουσιάστηκαν με μορφή e-book στην εφαρμογή mystorybook
ενώ αξιοποιήθηκαν και σε παιχνίδι μνήμης στην εφαρμογή learningapps


Με αυτόν τον τρόπο, με τη συνεργασία όλων των σχολείων δημιουργήθηκε στην εφαρμογή bookcreator το Ψηφιακό Λεξικό του Άκη Σπιτάκη
Στο τέλος απονεμήθηκε σε όλα τα παιδιά που βοήθησαν τον Άκη Σπιτάκη το δίπλωμα εξερευνητή!

4η Αποστολή: Camping στο σαλόνι

    Ώρα να επιστρατεύσουμε την φαντασία μας για να οργανώσουμε ένα camping στο σαλόνι μας και να διασκεδάσουμε με την 4η Αποστολή μας! Τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους αυτοσχέδιες σκηνές... 



...και το τελικό αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός βίντεο με τις πραγματικά εντυπωσιακές ιδέες τους!

Τέλος τα σχολεία μοιράστηκαν τα βίντεο που έφτιαξαν μέσω ενός κοινού padlet

5η Αποστολή: Ο Ψεματούρης

    Στην 5η Αποστολή μας, γιορτάζουμε την Πρωταπριλιά και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου) με τη βοήθεια της αγαπημένης μας συγγραφέας κ. Γιολάντας Τσορώνη, η οποία παρουσίασε στα παιδιά του etwinning έργου μας μέσω βίντεο το βιβλίο της «ο Ψεματούρης». Η πρόκληση αυτή τη φορά ήταν, με αφορμή το βιβλίο, κάθε παιδί να σκεφτεί και να αποδώσει με ζωγραφική ένα ψέμα για τον μήνα των γενεθλίων του. 
    Οι ζωγραφιές των παιδιών συγκεντρώθηκαν και παρουσιάστηκαν με μορφή κολάζ...


....ενώ όλα τα κολάζ των σχολείων προβλήθηκαν με μορφή βίντεο:


6η Αποστολή: Ο Πύργος του Βασιλιά Ρολού

    Ώρα για STEM καθώς στην 6η μας αποστολή ο Βασιλιάς Ρολός μας προσκαλεί να φτιάξουμε τον Πύργο του! Συγκεντρώσαμε όσα περισσότερα ρολά από χαρτί υγείας είχαμε στο σπίτι, επιστρατεύσαμε την φαντασία μας αλλά και τις δεξιότητές μας στην μηχανική και δημιουργήσαμε ευφάνταστους πύργους. Και προκειμένου να δούμε ποιος είναι ο ψηλότερος πύργος, μετρήσαμε τα ρολά και τοποθετήσαμε στην κορυφή του πύργου σημαία με τον αριθμό τους.




   Κάθε σχολείο παρουσίασε τα έργα των παιδιών με μορφή κολάζ και κάθε ομάδα σχολείων τα παρουσίασε με μορφή βίντεο. Το σχολείο μας ανήκει στην Ομάδα 7 με συντονίστρια την κ. Τζήμα Αγορίτσα η οποία έφτιαξε το παρακάτω βίντεο:

Βίντεο: Ο Πύργος του Βασιλιά Ρολού

Τέλος, όλα τα βίντεο συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό padlet:

7η Αποστολή: Πάσχα

Κάθε σχολείο ανέλαβε να παρουσιάσει ένα πασχαλινό έθιμο του τόπου του αναρτώντας το σε ένα χάρτη στην εφαρμογή thinglink

https://www.thinglink.com/scene/1303721740039356418

   Οι πασχαλινές δράσεις στα πλαίσια του eTwinning έργου μας συγκεντρώθηκαν σε έναν διαδραστικό πίνακα Genially, ο οποίος κοινοποιήθηκε στα παιδιά του προγράμματος, δίνοντάς τους ερεθίσματα για δημιουργικές δράσεις κατά την περίοδο των Πασχαλινών Διακοπών.

https://view.genial.ly/5e88a9c4260c290e39a75774/game-ainigmata?fbclid=IwAR1NQxtiYj2c8-ufl2c8pPZ8bCt8KR6Dc0W-guzsWdk36agYeYxTNyW_aWo




Κάθε σχολείο συγκέντρωσε τις φωτογραφίες των μαθητών του σε ένα ebook,
το οποίο στη συνέχεια μοιράστηκε με τα υπόλοιπα σχολεία σε ένα κοινό padlet:


8η Αποστολή: Ώρα για πειράματα



   Σε αυτή την Αποστολή ο Άκης Σπιτάκης μας προκαλεί να γίνουμε μικροί επιστήμονες, κάνοντας μαζί του ένα πείραμα και συγκεκριμένα ενώνοντας σόδα και ξύδι και φουσκώνοντας με το αέριο που παράγεται ένα γάντι.

Το πείραμα παρουσιάστηκε στα παιδιά μέσω βίντεο:

αλλά και μέσω τηλεδιάσκεψης με την εφαρμογή webex 
   Τα παιδιά στη συνέχεια πειραματίστηκαν και οι  γαντοφατσούλες που έφτιαξαν παρουσιάστηκαν με μορφή κολάζ…



και αναρτήθηκαν σε ένα κοινό padlet


9η Αποστολή: Πρωτομαγιά

   Αυτή την τόσο διαφορετική σχολική χρονιά, οι μαθητές των σχολείων μας συνεργάστηκαν εξ αποστάσεως για να φτιάξουν ένα διαφορετικό αλλά και πολύ ξεχωριστό πρωτομαγιάτικο στεφάνι! Κάθε παιδί κλήθηκε με οδηγό την φαντασία του να δημιουργήσει το δικό του ξεχωριστό και μοναδικό λουλούδι, χρησιμοποιώντας υλικά που είχε στο σπίτι, ακόμη και υλικά που τρώγονται. Έτσι προέκυψε και το δικό μας στεφάνι!




Στο τέλος, όλα τα στεφάνια των σχολείων αναρτήθηκαν σε ένα κοινό padlet:


10η Αποστολή: Χρόνια Πολλά Μαμά!

   Έφτασε η γιορτή της μητέρας κι εμείς δεν θα μπορούσαμε να μην γιορτάσουμε αυτή την τόσο σημαντική ημέρα έστω κι εξ αποστάσεως! Με αφορμή το υπέροχο παραμύθι “Κι εγώ σ’ αγαπώ” της Νίνας Ζαφειρίου:

 και μέσα από το παρακάτω  διαδραστικό παιχνίδι με πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με την μητρότητα:
τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν το πορτρέτο της μαμάς τους, να γράψουν τη φράση «σ’ αγαπώ» και να αναζητήσουν υλικά για να φτιάξουμε όλοι μαζί την καλύτερη συνταγή της «μαμάς». Η συνταγή γράφτηκε συνεργατικά στην εφαρμογή  meetingwords

11η Αποστολή: Το Μουσείο των Μουσείων


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων (18 Μαΐου) τα παιδιά, αφού έπαιξαν το παρακάτω παιχνίδι μέσα από το οποίο είχαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για τα μουσεία:
αναζήτησαν στο σπίτι τους παλιά αντικείμενα, κατέγραψαν το όνομά τους και τα φωτογράφισαν. 



Στη συνέχεια, οι εκπαιδευτικοί σε διασχολικές ομάδες και σε συννενόηση με τους Συντονιστές των ομάδων τους δημιούργησαν ομαδικά Μουσεία με τις φωτογραφίες των παιδιών σε ένα Genially αρχείο. Το μουσείο του σχολείου μας παρουσιάστηκε στην παρακάτω ομάδα:
https://view.genial.ly/5ebedde94a81770d9df4eefd/guide-museum

Όλα τα μουσεία στο τέλος συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό padlet:

12η Αποστολή: Ο Ταξιδιωτικός Οδηγός του Άκη Σπιτάκη

Η τελευταία μας αποστολή είχε σκοπό την παρουσίαση του τόπου κάθε σχολείου μέσα από τη δημιουργία ενός ταξιδιωτικού οδηγού. Κάθε παιδί ανέλαβε να φωτογραφίσει κάτι σχετικό με τον τόπο του (αξιοθέατο, φυσικό τοπίο, παραδοσιακό φαγητό…) ώστε να δημιουργηθεί ένα σχετικό βίντεο. Το δικό μας βίντεο:




Κάθε σχολείο ανέβασε τον ταξιδιωτικό του οδηγό στο παρακάτω padlet που έχει τη μορφή χάρτη και με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ομορφιές κάθε τόπου όλων των συνοδοιπόρων μας σε αυτό το μοναδικό ταξίδι!

Η συνολική παρουσίαση του έργου βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο:


Όλες τις δράσεις μας μπορείτε να τις δείτε και στην ιστοσελίδα που κατασκευάστηκε στα πλαίσια του έργου μας:


Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να εκφράσω από καρδιάς ένα μεγάλο ευχαριστώ στη συντονιστική μας ομάδα, στις δημιουργούς και συντονίστριες αυτού του εξαιρετικού έργου, που μας έδωσαν την ευκαιρία να συμμετέχουμε σε αυτό το καινοτόμο εγχείρημα και να βιώσουμε μαζί με τους μαθητές μας μια πρωτόγνωρη εμπειρία σε δύσκολες συνθήκες!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου